sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Äntligen avklarat

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Har väntat ett bra tag på att få en tid till den obehagliga magnetröntgen och ikväll fick jag åka in. 
Gör upp en plan när jag sitter i väntrummet.
1. Blunda 
2 Tänk på roliga saker, som vinsten över Luleå igår
3. Fokusera på musiken i lurarna 
4. Tänk inte på hur lång tid det är kvar.
 
Allt gick bra dom första minuterna, sen gör jag det största misstaget, jag öppnar ögonen!
Ser hur nära väggarna är och ser inte öppningen och känner en lätt panik komma.
Blundar igen och försöker börja om med mina punkter men lägger till en.
 
5. Skäll ut dig själv om du öppnar ögonen.
 
Det är som att jag vill plåga mig själv genom att se hur litet utrymmet är, för det vet jag ju redan. Såg det direkt jag kom in i rummet.
Och jag lär mig inte av mina misstag. Varje gång jag legat i den där tunneln så har jag öppnat ögonen minst en gång och känt samma känsla. Får nog erkänna att jag har en liten gnutta av klaustrofobi.
När ska man lära sig?
 
(Bild ej tagen i Piteå)
Kommentera inlägget här: