sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Byte av värktablett

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Efter nästan en månad med 75% så kunde jag inte blunda för käken längre. Värken blev värre på e.m och spred sig till örat och upp i huvudet. Kontaktade min läkare och frågade om jag kunde utöka min nuvarande medicin men jag åt visst maxdos.
Har istället fått börja med Pronaxen som jag kan ta både morgon och kväll. 
Efter två dagar med väldigt jobbigt huvudvärk har den biverkningen gett sig och nu ser jag fram emot att få testa den under en arbetsdag. 
Är en dålig kombination med ont i käklederna och ett arbete där man pratar hela dagarna. Men jag har stora förhoppningar att detta ska kunna fungera och även om jag får lite mer ont än vanligt så kommer jag med glädje gå till jobbet då jag trivs så otroligt bra. 
Håll tummarna för mig nästa vecka.
 
Kommentera inlägget här: