sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Allt till mig

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Dök upp en tanke idag. 
Jag har lärt mig leva med smärtan från min reumatism, hyfsat i alla fall. 
Så om det dyker upp en ny smärta, klart jag försöker tänka på samma sätt angående den.
Har i drygt ett år haft en cysta på äggstocken som stört mig i omgångar. När jag kollade upp den, för ca 6 månader sen så var den 5×5 cm stor. Den är inte elakartad så man gör inget ingrepp för att ta bort den. Även om jag har ont, nästan varje dag. 
Men, jag har inte så ont att jag inte kan leva mitt liv som vanligt. Bara med vetskapen om att den ev kan växa så den spricker, som min förra gjorde. 
Jag har blivit lite av en expert på detta, att ignorera, men gör det allt okej? 
Nästan så jag hoppas att den spricker så dom får ta bort den.
Söka hjälp för den gör jag inte igen, betala bara för att höra att dom inte rör den. 
Men, man får inte mer än man klarar av heter det väll. 
 
Kommentera inlägget här: