sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Ny utmaning

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Känns som att det är en evighet sen jag skrev sist. Har bara gått och väntat på domen från försäkringskassan. När jag har jobbat 50% så har jag varit noga med att inte överstiga 20h/v, men hade helt missat att jag får jobba max 4 timmar på en dag.
I och med att jag har haft längre dagar på YouCall så nekades jag fortsatt sjukpenning på 50% och då även chansen att få sjukersättning.
Efter lite funderande så har jag bestämt mig för att försöka jobba 75%, 6h/dag och få 25% i sjukpenning. 
Detta kommer absolut bli en utmaning, men känner att jag är redo för den. Nu har jag all information så jag lägger upp dagarna rätt och YouCall har gjort allt för att det ska bli bra för mig. Dom ändrade schemat som redan planerats för att det ska passa mig och jag möts bara av positiva reaktioner och möjligheter. 
Så nu ska jag fortsätta kombinera mina två jobb i en högre grad och jag hoppas verkligen det kommer gå för jag trivs så bra på båda ställena. 
Är ändå realistisk och förstår att jag säkert kommer vara trött i början då det är ganska stor omställning  med 5 dagars jobb istället för 3. 
Men, jag måste ju testa för att veta om kroppen klarar av det. 
Det får bli en utvärdering när det gått en månad. Fortsättning följer.
 
Kommentera inlägget här: