sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Ny utredning

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Fick besked från försäkringskassan att dom vill göra en utredning för att se om jag har rätt till sjukersättning, det som förr kallades för förtidspension.
Så nu har jag idag haft mitt första besök på smärtenheten i Sunderbyn. Träffade en läkare som efter en undersökning av mig beslutade att jag ska träffa en fysioterapeut och en arbetsterapeut för vidare utredning. Dag för detta får jag veta lite längre fram. Vet inte riktigt hur jag känner inför detta. Om jag blir beviljad detta på 50% så behöver jag inte vara nervös varje gång läkaren ska förnya mitt läkarintyg om försäkringskassan ska godkänna det. Däremot så blir ersättningen lägre och det är aldrig kul när man redan har det knapert. Det bästa hade såklart varit om jag kunde fixa att jobba heltid, men jag måste inse fakta, att jag inte klarar av det i dagsläget. 
Jag ska fokusera på att jag just nu har två jobb som gör att jag nästan är uppe i en halvtid och som jag verkligen trivs med. Sen får vi se vad som händer i framtiden, inget är omöjligt. 
 
Kommentera inlägget här: