sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

3 stenar till

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Känns som att jag upprepar mig. Var inte längesen jag åkte in till akuten med en njursten som störde. 
Igår, efter att jag lämnat barnen på skolan började jag känna av samma smärta, men på vänster sida. Tog mina mediciner som jag har hemma men det blev bara värre. Var tvungen att be Ronny hämta mig och skjutsa mig till akuten igen. Väl där så hade dom svårt att hitta rätt smärtstillande som minskade smärtorna. En röntgen gjordes som visade att jag hade en sten på vänster sida och två nya på höger. 
Den som simmade runt på vänster sida låg så illa till att jag inte kunde kissa, det orsakade alltså ett stopp. Det gjorde att urinröret började svälla och det orsakade extra smärta. 
Vi lyckades tillslut få ner smärtan från 10 till 7 på en skala. Men i och med att jag inte blev helt smärtfri tyckte dom att jag skulle åka till Sunderbyn och fortsätta få hjälp under natten. 
Nu är jag nere på 0 på smärtskalan och ska få åka hem. Bara hoppas alla tre stenar åker ut så smidigt som möjligt för nu är jag riktigt less dessa njurstensanfall. 
 
 
Kommentera inlägget här: