sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Race nummer 2

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Förra året deltog jag i Vårruset i Luleå för första gången. Det var jobbigt, plågsamt, svettigt och riktigt kul! Så varför inte göra om det tänkte jag såklart..
Så i början av juni bär det av stapeln igen. Jag har min lilla runda på 5 km som jag tar mig runt, varvar joggandet med raska steg. Märker att det ger resultat då jag idag slog mitt eget rekord med hela 5 minuter. Det gäller ju att bita ihop och veta att man klarar lite mera än vad man tror och att hitta sätt som fungerar. Mitt sätt som jag tycker fungerar riktigt bra är att jag joggar när en låt börjar, sen när den är slut så går jag under följande låt. Sen joggar jag varannan låt som spelar från min lista på Spotify. Sen är målet att jogga under två hela låtar och gå en. 
Att enbart jämföra mig med mig själv och inte andra är svårt, men nödvändigt för att jag ska kunna gå framåt i min egen takt.
Som jag har nämnt tidigare så är musiken viktig för mig när jag tränar. En grupp som alltid finns med är Imagine Dragons. Deras texter betyder så mycket för mig, dom ger mig styrka och lyfter mig när jag är nere. En stor favorit är Beliver. Tänkte skicka med texten men det blir så långt inlägg, ni får lyssna på låten istället och tänka på texten.
Fick veta att deras sångare också har reumatism och att många av deras låtar relaterar till hans kamp mot smärtan. Kanske är det därför som jag direkt fastnade för dom.
 
 
Kommentera inlägget här: