sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Att veta eller inte veta?

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Sedan jag fick veta att jag har två cystor på äggstockarna så har jag funderat väldigt mycket. 
Eftersom läkarna inte gör något åt dom så måste jag vänta på att dom ska spricka och göra riktigt ont, eller att dom ska minska i storlek och inte kännas av alls. 
Det är nästan omöjligt att glömma att dom finns där, lurandes utan att dom syns eller känns.
Förväntar mig att det ska göra ont när som helst. När jag är på jobbet, hos nån vän, hemma själv med barnen, under en utflykt.  
Jag vet att dom finns där, men kan inte göra något åt det. Hade jag varit mindre nervös om jag inte vetat att dom fanns? Ja, det hade jag såklart varit och det hade varit ganska skönt. 
Men samtidigt, om det nu börjar göra ont så vet jag vad smärtan orsakas av, jag behöver inte spekulera och gissa. 
Så vad är bättre egentligen?
Att veta eller inte veta?
Kanske får jag bara ge det lite tid och hoppas att tankarna börjar fokusera på lite roligare saker..
 
 
Kommentera inlägget här: