sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Första dagarna

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Så har jag varit fyra dagar på min arbetsträning på Din Sko. Var så nervös när jag skulle in första dagen, jag som inte kan någonting. Men som vanligt så släpper allt när man är på plats. 
Jag har mycket att lära, men det ser jag inte som något negativt utan som en rolig utmaning. 
Det är spännande att  försöka hjälpa kunderna utifrån kunskapen som fastnat hittills och jag känner att det går lite bättre från dag till dag.
Smärtan är lite värre än vanligt och det hade jag räknat med. Fötter, knän och ländrygg får jobba lite extra och det är ganska skönt att slänga sig i soffan när barnen lagt sig på kvällen. Att hjärnan jobbar mer än den brukar märks också. Men allt detta är inte värre än att det är hanterbart och det är så mycket värt att få komma ut ur huset med en uppgift. Jag längtar till nästa dag och mina två timmar som jag tränar.
Min stora utmaning nu blir att inte öka till dubbelt så långa dagar för snabbt. Måste lära mig att lyssna på hjärnan och inte på hjärtat. Jag skulle gärna testa jobba heltid för att se hur kroppen reagerar på det, men där är både min arbetsplats och mina kontakter på arbetsförmedlingen och försäkringskassan suveräna. Dom får mig att inse att det inte är möjligt att gå från noll till hundra på en gång och det mest troligt skulle göra mer skada än nytta.
Nu tar jag en dag i taget och är glad över att det än så länge känns riktigt bra.
 
 
Kommentera inlägget här: