sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Nya tag

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Efter ungefär en månad med ont i halsen har det äntligen blivit bättre.
Har börjat om med min träning inför vårruset i början av juni.
Min sträcka på 5 km tar jag mig runt med hyfsat bra flås, känner att jag har lugn andning och skulle kunna gå längre. Men det är när jag lägger till jogging i små sträckor som det tar emot.
Ryggen, knäna och fotlederna protesterar efter bara några steg.
Den största utmaningen under dessa km blir inte flåset utan smärtan.
Jag måste träna på att tänka bort den, fokusera på att ta ett steg i taget och inse att det inte är en farlig smärta. Kommer mest troligt känns av alla leder extra mycket ett tag efteråt, men det är det värt. 
Jag ska ta mig runt banan och jag ska inte gå hela tiden. Ska verkligen försöka varva med jogg och rask promenad.
När jag är ute och tränar så är det lika mycket träning för det mentala som det kroppsliga. 
 
Kommentera inlägget här: