sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Endast fantasin som sätter gränser

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Här har ni början av mitt hemmagym..
Hämtade ett gammalt traktordäck från svärfar som ändå skulle kastas.
Provar mig fram för vad som går göra med det. Än så länge har jag:
Vält det
Gjort armhävningar mot det
Lutat det mot mig och tryck upp det för att träna biceps
Tränat triceps 
 
Finns säkert mera också men jag blev helt slut!
Hade gärna kompletterat hemmagymmet med ett stort rep men kollade på nätet och dom är svindyra!
Får hålla utkik om nån säljer ett begagnat och försöka hinna köpa det istället.
 
Funderar på att sätta på nå typ av handtag på däcket. Har väldigt svårt att få grepp om det när det ligger på marken. 
 
Har ni några fler tips, antingen på övningar eller redskap så tar jag tacksamt emot dom.
 

KOMMENTARER:

  • Anette säger:
    2018-05-22 | 21:47:56

    Benböj och pressa upp däcket som vikt? Eller är det för tungt för det 🤔 vet inte hur mycket ett däck väger 😁

Kommentera inlägget här: