sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

När allt känns hopplöst går det vända

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Gårdagen ägnades åt dottern som fyllt 6 år, det var dags för barnkalas. 
Var mentalt redo för att det skulle kännas i kroppen efteråt med tanke på att det blir väldigt lite vila. Nu hade vi mycket hjälp från min syster och hennes karl och svägerskan och hennes man vilket är otroligt uppskattat och värt mer än guld.
Trodde ändå kroppen skulle vara i hyfsat skick på kvällen.
Men när jag sitter i soffan och känner att tårarna börjar rinna ner för kinderna så är det bara att inse, jag och min kropp är inte vänner.
Har så ont att jag mår illa, vet inte hur jag ska sitta för att försöka lindra värsta smärtan. Just då, när illamåendet och tårarna är som starkast tycker jag synd om mig själv.
Jag blir liten, svag, trött och för just den stunden så ger jag upp.
Frågar min man varför jag inte kan få hitta en medicin som hjälper mig, i 6 år har jag kämpat. Varför vill min kropp kriga mot sig själv?
Varför kan det inte få vara min tur nu?
Gråter lite mera, men nu början känslan ändra sig till ilska och jag slutar tycka synd om mig själv. 
Kan jag inte bara vara starka och skjuta undan smärtan längst bak i huvudet och fokusera på annat..
Efter att ha gått igenom alla dessa olika känslor tillsammans med denna smärta så måste jag ge upp kvällen. Lägger mig med förhoppning om att kunna sova bort det värsta och vakna upp med ny energi.
Somnar, men vaknar varje gång jag ska vända mig om så nån djup sömn har jag inte hunnit få.
Tyvärr är smärtan kvar idag, en ländrygg som jag tror ska sprängas och ben som konstant värker och det känns som att dom när som helst ska sluta bära mig.
Men natten har ändå gett mig ny energi.
Jag kan klara detta! 
Det måste vara min tur snart!
Kroppen ska inte få vinna över viljan!
Konsten att kunna vända något negativt till något positivt är jag väldigt tacksam över att jag fått lära mig. Det hade jag aldrig klarat av att lista ut själv.
Nu tar jag nya tag och laddar med positiv energi
 
 
Kommentera inlägget här: