sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Tips om motivationen sjunker

Kategori: Allmänt

Ingen kan hålla motivationen högst upp hela tiden när det gäller träning och kost. Ibland får vi dalar när orken och lusten blir mindre.
Tänkte dela med mig av några små knep som jag tar till, kanske kan nått av dom hjälpa även er.
 
1. Lunch med en vän.
  Att få träffa en god vän och bara snacka skit, gå lite på stan och äta lunch. All mat är inte onyttig, även om     du äter ute, så även om det känns som att jag unnar mig något så är det inte en onyttig dag.
 
2. Lyssna på favoritmusiken.
  Har varit ute på morgonpromenader denna vecka och i dag tog det verkligen emot att ta mig ut kl 8 på             morgonen. Hade mer ont än vanligt i både knä och fot, men så fort jag pluggade in spotify och startade min       spellista så kom jag igång. Det gjorde ont, men jag tog mig runt och det är det viktigaste. 
 
3. Jämför med början.
  När jag började min viktresa så tog vi mått på magen bland annat. Nu kan jag ibland tänka att jag fortfarande     har mycket mage kvar, men då tar jag fram måttbandet och jämför med hur den såg ut för drygt 1 år sen. Då     ser jag verligen att den har minskat och jag ser hur långt jag kommit. Att det verkligen har hänt saker och att     den kan bli ännu mindre om jag fortsätter kämpa.
 
4. Köp nya träningskläder
  Jag trodde inte att det spelade så stor roll vad jag hade på mig på gymmet. Men när jag köpte nya byxor så     längtade jag efter att få använda dom och gymmet lockade varje dag. Jag har haft ett linne undanlagt då det     varit för litet, men bara för nån vecka sen plockade jag fram det för att se hur långt jag hade kvar tills jag         kunde inviga det och gissa om jag blev förvånad när det visade sig att det satt perfekt! Känner mig verkligen     redo när kläderna åker på! Så visst spelar outfiten roll.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: