sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Stanna upp och njut

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Låg igår kväll och tänkte på tiden innan jag blev sjuk. Så många saker som man tar för givet och som man bara gör utan att tänka efter. 

För mig är det viktigt att vara tacksam för det jag klarar av att göra och jag uppskattar dom små sakerna i livet mera nu.
Vill bara uppmana er alla att stanna upp och njuta av nuet och känna hur tacksamma ni är för allt och alla ni har i erat liv.
Här är några saker som jag är otroligt tacksam över.

1. Min familj.
    Mina barn som får mig att skratta varje 
    dag och som visar vad som är viktigt.
    Min man som är min klippa, han känner 
    mig nästan bättre än jag gör. Kärlek 
    som är äkta.

2. Min syster 
    Jag kan berätta vad som helst för 
    henne. Hon finns alltid där när jag 
    behöver någon att prata med.

3. Min envishet 
    Hade jag inte varit så otroligt envis tror 
    jag inte att jag skulle ha lyckats med att 
    gå ner i vikt. Jag hade inte hanterat 
    smärtan som jag gör idag. Visst kan 
    den ställa till det ibland, men jag ser 
    ändå den som positiv.

4. Gymmet.
    Ja, det är ibland väldigt motigt att ta 
     sig dit, men väl där så gör man av med 
    energi och jag känner mig stark. Jag är 
    stolt över mig själv när jag genomfört 
    ett pass och det är värt mycket.

5. Nya bekantskaper.
    Har genom olika grupper på sociala
    medier lärt känna många nya 
    människor. Kunskapen och tipsen som 
    vi delar med varandra är guld värt.


Kommentera inlägget här: