sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Inför sommaräventyret

Kategori: Allmänt

Nu är det bokat och klart. I början av augusti kommer vi åka med våra vänner Sanna och Jörgen till Adolfström och ta en dagsvandring i fjällen. En tur som kallas Far och flyg, ni kan läsa om den här: http://www.fjallflygarna.se/far_flyg/
 
Vi blev så peppade efter vi bokade turen igår att vi träffades idag också. 
Vi tog med oss barnen och åkte till ett ställe utanför Piteå där vi klättrade i lite blandad terräng. 
Jag fick ta packningen för att känna på hur det känns med vikten och jag är glad att jag testade. Märkte att det är extremt viktigt med rätt inställning och att den sitter rätt. 
Axlarna fick ta den mesta vikten och det var inte så jätteskönt. Ska prova mig fram lite mera för att se om det går underlätta lite grann.
Skorna var nästa grej som skulle utvärderas. Har ett par kängor som knappt är använda men dom köptes när jag gick högstadiet så dom har ändå några år på nacken. När vi gick efter stigen så kändes dom bra, sköna för foten och fotleden. Men när det började luta och var mera ojämt på marken så tog skons kant rakt mot min onda fotled. Då jag är svullen och konstant har ont i foten så är det väldigt viktigt att dom sitter bra.
Är glad att vi bestämde oss för att kolla dom redan idag då jag inte hade klarat av en längre vandring med dom på fötterna.
Nu måste jag inhandla ett par sköna vandringskängor som jag även ska hinna gå in. Har kollat runt lite på nätet och hittade ett par som lät bra med högre skaft, men tyvärr var dom slut i affären och jag vet inte om jag vågar besälla utan att prova. Jag får gå på skojakt helt enkelt. Har ni några tips på sköna kängor så är allt välkommet. 
 
Känner mig riktigt peppad och mentalt redo för en ny utmaning efter berget vi besteg på Rhodos. 
Det berget var ca 300 meter och det vi ska uppför i augusti är 1092 meter så det blir ett ordentligt test.
Skönt också att barnen får vara hos farmor och farfar så jag får lägga all energi och fokus på mig.
Våra resekamrater är nog lika peppade så detta ser jag fram emot riktigt mycket. Med lite skräckblandad förtjusning, men känslan man får efter man klarat nått sånt här kommer vara så skön.
 
Med packad väska och dom rätta kläderna
 

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2017-07-15 | 18:58:30

    Vi längtar också!

Kommentera inlägget här: