sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Bort med det negativa

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Fy vad det blåser idag. Ligger i soffan och har svårt att hitta ett ställe på kroppen som inte värker.

Jag har märkt att när jag har såhär ont så vandrar jag lätt längre fram i tiden.
Tänker på det jag vill göra och börjar ifrågasätta hur tusan jag ska klara av det. Jag bygger upp ett scenario där jag inte klarar något alls och där mitt självförtroende sjunker radikalt.
Men det är det här jag jobbar med nästan varje dag. Att stärka mig själv psykiskt och bygga mig stark mentalt.
Det är ett heltidsjobb som jag har kvar hela livet, men det är ett jobb som vilket annat som helst. I början vet man inte riktigt hur man gör, men man lär sig eftersom och det blir lättare.
Vill visa och dela med mig av att även om jag verkar stark och glad så är detta nått jag jobbar med mer eller mindre varje dag. Det finns bättre och sämre dagar och idag är en sämre så jag får jobba extra mycket med positiva tankar. Men jag ger mig inte, har så mycket roligt att se fram emot som kommer få ett eget inlägg snart.

Kommentera inlägget här: