sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Håll fast vid ditt beslut

Kategori: #familj, #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Kom att tänka på en sak. När man inte mår bra eller av någon anledning bestämmer sig för att göra en förändring, så är det beslutet det näst svåraste du kommer ta,
Jag trodde länge att det låg länst upp som nummer 1 på listan över svåra beslut, men det finns ett som är ännu svårare.
Det är att verkligen se till att göra det.
Alla kan bestämma sig för att göra en förändring, att gå ner i vikt, fika mindre eller vara mera ute i naturen.
Men att sen verkligen hålla fast vid det, att ha tålamodet att hålla fast i det nya du vill göra. 
Det kommer att komma dagar då du inte vill fortsätta, då det känns jobbigt och du kaske har tagit ett litet steg tillbaka, men det är just då det är viktigt att inte ge upp. 
Resultaten kommer när du orkar gå genom det svåra med beslutsamhet.
 
Nu har jag kämpat med min viktnedgång i drygt ett år och det har inte alltid varit enkelt. Att stå emot alla frestelser i vardagen och inte låta andra fresta mig. Men jag hade bestämt mig och jag håller fortfarande fast vid det.
Har bestämda dagar då jag unnar mig något gott och det är så skönt, jag behöver inte fika varje helg för att må bra. Jag behöver inte godis när jag ska på bio eller mysa med min man en lördagkväll.
Att ta mig iväg till gymmet även när hela kroppen värker har många gånger varit svårt, men jag har bara farit, inte stannat upp och börjat fundera. Ofta märker jag efteråt att min värk inte blivit värre av träningen, även om den varit med under hela passet. 
Min värk är inte farlig, bara jobbig och irriterande, det är viktig att se den skillnaden. 
När man väl bestämt sig och fått in en rutin som fungerar i vardagen och i längden, då är det enkelt.
 
Kommentera inlägget här: