sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Drastiska åtgärder

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Okej, jag har insett att jag är för dålig på att inte använda min högra arm just nu. 
Reumatologen trodde att både armbåge och axel blivit inflammerade av jobbets uppgifter. Att hålla den stilla är lättare sagt än gjort, speciellt när det är höger vi pratar om.
Så idag gick jag till apoteket och köpte en mitella. Ser väldigt överdrivet ut, men nu är det vänster arm som får göra allt jobb. 
Tror inte jag kommer ha den på hela tiden, men när jag är hemma är det faktiskt ganska skönt att ha den vilande, och inte hängande rakt ner. 
Både armbågen och axeln slappnar av på ett väldigt behagligt sätt.
Bara hoppas att det hjälper i längden och att inflammationen lugnar ner sig.
Kan inte göra många övningar på gymmet nu så för att ändå hålla igång så har jag fått gå tillbaka till min cykel igen. Den bygger inte muskler, men jag får svettas och flåset tränas så just nu får den duga.
 
 
Kommentera inlägget här: