sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Bryt ihop och kom tillbaka starkare

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Kände igår att jag nog var på väg in i ett skov, ont precis överallt på ett sätt som jag inte brukar ha ont.
Har haft lite svårt att sova i natt för att den delen av mig som är mot madrassen och får ta all vikt har protesterat. Men några timmar har jag ändå fått. När väckaren ringde kände jag direkt att det är värre idag. Är så trött att jag bara vill sova, men kan knappt ligga ner för att det gör så ont. Käken som tar mot kudden gör att jag får så ont att smärtan letar sig mot örat och huvudet. Smärtan gör mig trött, men den gör också att jag knappt kan vila.
Gillar inte att klaga och är inte ute efter sympatier, men genom att få skriva av mig och bara få ut tankar och känslor så känns det lite bättre. 
Att vara såhär trött och inte kunna sova är hemskt. Att smärta kan få en att vara helt utslagen och påverka så mycket påminner mig om att jag måste få känna mig liten och ledsen ibland för att orka alla andra dagar.
Nu ska jag tillåta mig att tycka synd om mig en dag, eller två, men sen är det tags att ta fram dom positiva tankarna och köra på igen.
 
 
Kommentera inlägget här: