sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Nu ökar jag takten

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Jag kunde inte tro att det skulle gå så pass bra att vara igång 2 timmar varje dag.
Nu känner jag att det är dags att prova 4 timmar. Det som är svårt för mig är att tänka på att jag ska ta det lungt och tänka smart. Att lyssna på kroppen och inte bara på hjärtat som vill så oerhört mycket. Men samtidigt tänker jag att det är en ganska bra kombination, att ha en stark vilja kan vara det som behövs för att jag ska klara det.
Tänk om jag skulle klara av en halvtid, det vore som en vinst just nu.
Att få in en ny rutin på dagarna är också värt mycket. Att dagarna har en mening, jag får träffa så många trevliga människor och hjälpa till. 
Nu laddar vi om för en ny spännande vecka.
 
 
 
Kommentera inlägget här: