sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Sämsta uppladdningen

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja..
Fick ju ett njurstensanfall mitt under sonens fotbollscup. Hade även början till inflammation i bukspottskörteln så det blev övernattning på Sunderby sjukhus tre nätter. Smärtan ville inte ge sig, så under två nätter fick jag morfin varannan timme, inget annat hjälpte.
Sen när jag kom hem så är jag såklart trött och träning finns inte ens med i tanken.
Så vårruset imorgon får jag helt enkelt bara vara glad över att jag kan stå på mållinjen. Sen ska jag såklart göra mitt bästa, men utan krav på mig själv.
Var på en undersökning idag där jag fick veta att dom i Sunderbyn upptäckt en cysta på äggstocken men inte informerat mig om detta. Vid ultraljudet idag såg dom ytterligare en, så både höger och vänster äggstock har ovälkommet besök. Dock ser dom ofarliga ut, men nu känns det som att jag bara väntar på den dagen dom börjar göra ont. 
Undersökningen gjorde jag egentligen för att få veta hur jag kan få stopp på min mens då värken i kroppen blir så mycket värre. Inga preventivmedel fungerar och tydligen så ökar risken för cystor med läkemedlet jag står på. Inga alternativa medel finns så nu står jag mellan två val. Antingen att bränna i äggledarna, tror jag det var, eller att operers bort livmodern helt. Det senare tyckte dom var ett bättre alternativ för mig då jag redan är öppnad tre gånger i buken, plus att jag har ganska mycket ärrvävnad. 
Så det ska jag fundera över i sommar..känns som att det aldrig tar slut.
Just det ja,  nämnde jag att dom misstänker att jag har endomitrios? 
Varför inte lägga till ytterligare diagnoser när vi ändå håller på..
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2019-06-12 | 20:50:10

    Men attans också, inte roligt alls. Kramar

Kommentera inlägget här: