sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

När onödiga saker tar onödig energi

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Alla vill vi väll lägga vår energi på roliga och positiva saker, sånt som vi har valt att lägga energi på.
Ofta kan vi även välja vad som ska fokuseras på och det vi väljer är det som känns bäst.
Just nu åker lite av min energi till nått som inte är kul, men som jag ändå känner att jag måste lägga ner tid på.
För två veckor sen kontaktade jag min läkare för att jag behöver nya värktabletter att ta vid behov då mina förra har slutat tillverkas. Fick till svar i fredags, 11 dagar efter jag sökte hjälp, att min läkare skulle ringa på måndag, idag, 14 dagar efter, innan jag började jobba. 
Inget samtal idag.  Har påmint dom två gånger om att jag vill att dom kontaktar mig, men ändå händer inget. Börjar blir riktigt irriterad och jag känner att det är så onödigt. Lägger hellre energi på annat än att få min läkare att kontakta mig.
Missar jag ett möte med henne så kostar det, missar en läkare att ringa så händer inget. 
Ibland önskar jag att jag hade en läkare med samma diagnos som mig, som vet hur det är att leva med smärta, då kanske det skulle hända saker lite snabbare.
Men, jag får helt enkelt höra av mig igen och se om det händer något. Tredje gången gillt kanske funkar den här gången..
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2019-04-08 | 18:28:21

    Prova kontakta dem via 1177, då behöver du inte lägga energi ⚡ på att ringa ☎ Håller med dig riktigt dåligt bemötande

    Svar: Det är på 1177 jag har skrivit. Och det har funkat bra tidigare, därför är jag så förvånad över att detta tar sån tid. Men skam den som ger sig 🙄
    Sophia Stenberg

Kommentera inlägget här: