sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Blickar framåt

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Trots att jag vetat om det ett tag så undrar jag om det är först nu som jag inser det. Att jag inte har någon mer medicin kvar att prova, om det inte dyker upp någon ny genom forskning.
Jag har inte en lista med namn som väntar, inga alternativ som väntar vid nästa besök hos reumatologen.
Har inte ens ett planerat besök dit, känns som att dom har gett upp om mig.
Jag har blivit "hon som inte tål några mediciner". 
Måste vara försiktig så jag inte står och stampar på samma ställe, jag får inte ge upp om mig själv.
Men samtidigt, om det inte kommer några nya forskningsmirakel, då är detta mitt liv. 
Jag har fått det att fungera i 6 år och kommer få det att fungera i många år till, att ge upp är inget alternativ. Men nog hade det varit skönt att känna att det finns en medicin kvar åtminstone.. 
Hoppet att dom ska forska fram en finns kvar, men ingen vet hur länge det dröjer.
Kanske det är enklare att bara ta en dag i taget och inte blicka flera år framåt?
 
 
Kommentera inlägget här: