sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Tung start

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Efter 5 år med daglig värk så lär man sig att känna igen dom olika sorterna. Den som nog är jobbigast är den man känner direkt ögonen öppnas på morgonen. Att känna att varenda led i kroppen värker och jag vet att den inte kommer lindras under dagen. Med den vetskapen ska jag ändå kliva upp och göra det som behöver göra. En sån morgon hade jag idag och efter lite ärenden ligger jag i soffan och tycker lite synd om mig själv. Kämpar för att inte gräva ner mig i det svarta hål som ständigt finns i närheten. 

Är oerhört tacksam över mina barn som låter mig ligga här större delen av dagen. 
Men samtidigt får jag tid över att tänka lite för mycket. Ska jag ha det såhär hela mitt liv? Jag är 33 år och har förhoppningsvis många år kvar, men hur tusan ska jag orka detta om ingen medicin hjälper mig bromsa inflammationerna? Jag vet att jag på något sätt hittar styrkan som gör att det går, men såna här dagar så dyker alltid dom tankarna upp..
Svaret är att bara fortsätta sätta en fot framför den andra och fokusera på bra saker.

Kommentera inlägget här: