sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Små glimtar av glädje

Kategori: Allmänt

Innan min sjukdom älskade jag att läsa. Kunde lätt göra slut på en tjock bok på några få dagar.
Men nu är det svårt.
Minnet är sämre, koncentrationsförmågan och orken ställer till det för mig.
Har lånat nån bok på biblioteket men efter att ha förlängt lånetiden två gånger var jag tvungen att lämna tillbaka den, utan att ha läst slutet.
Jag fick läsa samma sida två gånger för jag mindes inte vad det stod, och då tar det väldigt lång tid.
Men jag har inte gett mig, vill så gärna avsluta kvällen med en mysig bok och rätt vad det är så händer det.
Hittade en spännande bok som jag lånade hem och tro det eller ej, på två kvällar var den slut!
Korta kapitel, skriven på ett sätt som gör det enkelt att ta vid där man slutade och väldigt spännande. Jag längtade efter kvällen så jag fick läsa fortsättningen.
Ville bara tipsa er om den boken för jag vet att många av oss med trötthet och smärta har svårt att hitta böcker som är roliga att läsa.
M.J Arlidge med Dansa min docka.
 
Ska ge hans andra böcker en chans också och förväntan är stor.
 
 
Kommentera inlägget här: