sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Nya upptäckter

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Jag trodde jag hade kommit längre med den mentala biten, men ibland upptäcker man att det är något som måste jobbas med dagligen.
När jag är med min man på gymmet så känner jag mig hyfsat självsäker och tänker inte alls på hur andra ser mig.
Men när jag gick dit själv förra veckan så kände jag mig direkt osäker. Hör lilla jag verkligen hemma bland alla hantlar och starka människor? När dom tittar på mig så måste dom undra vad jag håller på med, vad jag gör där.
 
Eller är det bara i mitt huvud? Såklart det är! Jag lät dom tankarna lägga sig längst bak i huvudet och styrde stegen mot dom fria vikterna längst ner i rummet. Tog plats och började träna armarna och när den första övningen var igång så försvann osäkerheten. 
Alla är ju här för att göra sitt, för att träna. Ingen lägger väll ner nån energi på att fundera över mig lika lite som jag funderar över dom.
 
Men jag blev lite överraskad över att jag fortfarande känner mig osäker på mig själv, trodde att mitt ökade självförtroende skulle visa sig även på gymmet..
Men detta visar mig bara att jag har saker kvar att jobba med, men att jag kan övervinna dom och att jag då blir starkare. 
Man slutar aldrig lära sig och det är så det ska vara.
 
Just detta med att man inte känner sig bekväm med vissa saker tror jag är väldigt vanligt. Vi har nog alla känt så. Det viktiga då är hur vi förhåller oss till den känslan. 
Vissa slutar med det som får dom att känna så, vissa gör det mer sällan och tillslut har dom också gett upp.
Vill man utvecklas och utmana sig själv så måste man ta tag i det jobba och obehagliga. Det är först då man man växa och gå vidare.
 
 
Kommentera inlägget här: