sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Han förtjänar bättre

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Läste ett inlägg av en annan person om hur ständig smärta påverkade henne psykiskt. Att aldrig få en paus och på riktigt slappna av.
Jag kände igen mig så mycket i hennes tankar och känslor. Man börjar se ner på sig själv, tänka att man är värdelös och inte värd att få ha det bra och vara lycklig. Jag känner inte så i dagsläget, men jag har varit där och det var riktigt jobbigt. 
I och med att jag fick hjälp så tror jag inte att jag ska sjunka så långt ner igen, men det visade mig hur otroligt viktigt det är att våga be om hjälp och säga att man inte mår bra.
En liten känsla som däremot dyker upp lite då och då är att jag tycker att min man förtjänar någon annan än mig. Någon som är frisk, inte åker in och ut på sjukhus, äter mediciner och har ont hela tiden. En som inte begränsar honom och kan hänga med i hans tempo. Han förtjänar någon som kan jobba heltid och hjälpa till med en riktig inkomst. 
Men strax efter dom negativa tankarna så känner jag att han måste verkligen älska mig, för han stannar kvar trots allt. Är inte det ett bevis på äkta kärlek så vet jag inte vad som är det.
 
 
Kommentera inlägget här: