sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Lite energi till över

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Har inte blivit mycket skrivet nu på ett tag. Har haft fullt upp med att se till att alla gör det dom ska göra. Papper som ska färdas mellan tre olika organisationer måste jag hålla reda på, så att jag inte blir lidande för att något inte kommer in i tid. All energi har gått åt. Men nu är allt ordnat och jag har kommit igång med jobbsökandet. Inget napp än men skam den som ger sig, nått ska väll finnas därute som passar mig.
 
Imorgon ska jag börja med en ny biologisk medicin. Min läkare hade inte stora förhoppningar, den innehåller nämligen många av dom ämnen som jag fått allergiska reaktioner av förrut. Men jag måste ju testa, kan inte tacka nej till att prova en medicin bara för att jag är rädd för biverkningar.
Det jag är mest nervös för är att ta den. Är en spruta som jag själv ska ta, i benet eller magen. Den förra jag hade gjorde så ont att jag grät när vätskan började injiceras. Kan inte ta den när barnen är vakna för jag vill inte få dom att tro att alla sprutor gör ont. 
Bara bita ihop och hoppas att denna är lite snällare mot mig.
 
 
 
Kommentera inlägget här: