sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

För lite ont för hjälp

Kategori: Allmänt

En månad har nu gått sen jag började arbetsträna och jag trivs bara bättre och bättre. I takt med att jag lär mig mer så ökar mitt självförtroende och jag känner att detta är verkligen något jag skulle kunna jobba med på riktigt. Kunde inte önska mig bättre arbetskamrater som hjälper mig att utvecklas och som ger mig många goda skratt. Jag har bara en enda sak som stör och det är mina fötter. I slutet av veckan värker dom mera än vanligt och det är ju inte så konstigt. Det vill jag såklart försöka ändra på och tänkte då att ett par skor som är anpassade efter mina fötter borde hjälpa. Hör av mig till reumatologen för att fråga om en remiss till ortopedin men får till min besvikelse svaret att jag har för lite problem för att få någon hjälp. På röntgen ska det visa stora förändringar. På mina röntgenbilder visar det att skelettet är påverkat av långvarig inflammation, men det är för små skador. Tycker det är intressant att dom kan avgöra hur ont jag har genom telefon. Dom vill att man ska jobba, men gör inget för att det ska fungera. Visst kan jag köpa ett par skor själv, men det är inte billigt om dom ska vara anpassade till mina fötter. Blev riktigt irriterad men vad ska jag göra? Hoppas på att fötterna blir värre med tiden så jag får hjälp och fortsätta på ren envishet till dess? 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2019-02-08 | 20:19:43

    Men seriöst, man borde få hjälp så det inte behöver bli sämre och inte tvärt om.

    Svar: Precis så tänkte jag också, men konstigt nog gör inte alla det..
    Sophia Stenberg

Kommentera inlägget här: