sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

En dag som zombie

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Bland det jobbigaste som finns är när man vaknar och känner extra mycket smärta.
Idag vaknade jag av att hela underkäken värkte så mycket att jag inte ville röra den, dessutom så spred det sig upp till öronen som det brukar. 
Lite jobbigt var det att ta ut bettskenan som jag har varje natt just för att jag inte ska få ont i käken.
Men jag måste ändå säga att den hjälper, är inte alls lika ofta som jag vaknar med värk i käken nu som innan. Förr brukade Ronny väcka mig för att jag gnisslade tänder och det vet jag hur läskigt det låter. 
Det är såna här dagar som jag känner att jag borde stå på mig hos läkaren och kräva en starkare medicin att ta.
Nu har jag tagit maxdos av min alvedon 665 och det gör fortfarande ont.
Nästa läkarbesök ska jag ta mig i kragen.
Till råga på allt så blir jag så extremt trött av att ha så här ont att hela dagen känner jag mig som en zombie som går på autopilot. Har inte ens orkat tömma diskmaskinen, nått som inte tar många minuter, men orken till dom ministrarna finns helt enkelt inte.
Jag hoppas att kudden är extra mjuk i natt och att jag får vakna lite piggare imorgon.
 
 
Kommentera inlägget här: