sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

1 veckas kamp väntar

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Var på återbesök hos reumatologen idag. Vi skulle utvärdera den biologiska medicinen jag tagit i 3 månader och även kolla hur mina levervärden såg ut.
 
Fick veta att jag ska sluta ta den då jag inte känt nån effekt av den och pga levern. Så nu har jag slut på alternativ, har provat alla jag kan och får snällt vänta tills det kommer ur en ny på marknaden. Det kan ta 1 månad eller några år, det är omöjligt att säga.
 
Till råga på allt så har mina värden blivit ännu sämre så nu ska jag ha uppehåll med alla mediciner i 1 vecka. Ingen värktablett och ingen insomningstablett. Sen får vi se efter nya prover tagits om jag får börja äta någon av dom igen.
 
Men jag känner mig nervös, väderomslag och blåst är inte mina vänner och nu ska jag umgås med dom utan hjälp. Det positiva är väll att hela familjen har semester så jag kan få mycket hjälp.
Jag ska nog klara detta också, men det kommer ta mycket energi..
 
 
 
Kommentera inlägget här: