sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Favorit i repris

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Rubriken kanske inte riktigt stämmer i form av en favorit, men en repris är det i alla fall.
Det är en månad sen jag låg sjuk i halsfluss och feber. Sen dess har jag hunnit ta första sprutan med det biologiska läkemedlet cimzia.
Var in till vårdcentralen i morse och fick veta att jag har halsfluss igen.
Fick samma penicillin som ännu en gång ska tas i 10 dagar.
Får under denna tid inte ta min medicin så nu blir det ett längre uppehåll med den. 
Efter dessa 10 dagar tänkte jag få  äta frisk minst sex månader, tycker jag gjort bort mitt nu för ett tag framöver. 
 
Kommentera inlägget här: