sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Samtalet

Kategori: #reumastim, #smärta, #spondartrit, #styrka, Allmänt

Igår var jag in och lämnade mina vanliga blodprover som jag gör varannan vecka. På e.m ringer dom från reumatologen och ber mig sluta äta Arava direkt.

Mina levervärden var återigen för höga och min huvudvärk som varat i flera dagar var biverkningar.
Man kan ju tro att jag borde vara van dessa samtal men det blir man nog aldrig. Två månader fick medicinen på sig att börja verka, som vanligt. 
På kvällen fick jag dessutom feber och hand i hand med feber ökar min värk med obeskrivligt många procent. Hela denna dagen har jag legat i soffan och tvingat i mig lite mat. Febern är borta just nu tillsammans med huvudvärken, istället har jag fått ont i halsen och ont utanpå huden. Vill knappt röra på mig för att det göra så ont, både i och på kroppen. Tur det finns dom som kan hjälpa till med barnen en dag som denna.
Väntar på ett samtal från min läkare som ska trolla fram en tid så jag får veta vad som ska hända nu. 
Ska jag få testa den sista medicinen eller har dom hittat flera alternativ? Att inte veta vad som väntar är hemskt..
Och detta med att fokusera på det positiva, det är verkligen en utmaning just nu. 
Det jag är tacksam för är att svaren skickades snabbt och att läkaren ringde direkt. Levern är känslig så att jag kunde sluta med medicinen samma dag är riktigt skönt.
Men just nu vill jag bara bli "frisk".

Kommentera inlägget här: