sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Minnet som sviker

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag brukar skämta åt mitt dåliga minne och skratta när jag pratar om det, men ibland är det faktiskt jobbigt och riktigt irriterande när jag inser hur pass sämre det faktiskt har blivit.
 
Jag kan starta en tvättmaskin och upptäcka att jag glömt tömma den två dagar senare när jag går till tvättstugan för att antingen lämna smutstvätt eller för att jag har tänkt starta en maskin.
Så innan jag kan starta en ny så måste jag ju tvätta om dom som ligger i blöt och har legat där i x antal timmar. När den är klar måste jag vänta tills dom har torkat för jag rymmer inte två fulla tvättar på linorna som hänger där.
 
Vår trapp försöker jag undvika, men måste jag ändå gå upp så är tanken att jag ska slå några flugor i samma smäll och undvika flera vändor.
När jag väl är uppe så glömmer jag varför jag gick upp. Stannar ett tag och tänker efter men inget ploppar upp som hjälper mig minnas. Går ner igen och såklart kommer jag ihåg när jag är på sista trappsteget.
Har jag flera saker jag ska göra där uppe så glömmer jag alltid nått. Tror på allvar att jag ska börja skriva en lapp och ta med mig på övervåningen, även om det känns lite fånigt.
 
Samma sak om jag sitter i vardagsrummet och går in i köket. Stannar och ser ut som ett fån medans jag försöker komma ihåg vad jag tänkte på för ca 30 sekunder sen.
 
Fy för dåligt minne säger jag bara.
 
 
 
Kommentera inlägget här: