sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Mitt i prick

Kategori: Allmänt

Surfade runt och hittade sidan och bloggen Lungan i stormen.
Kan helt ärligt säga att allt som står där stämmer med hur jag känner. Hur det är att vara kroniskt sjuk, ursäkterna, känslan och det allmänna måendet.
Tänkte att jag bara skulle kolla lite snabbt vad som stod där, men jag kunde inte sluta läsa, allt var så intressant.
Har ni inte varit in så rekommenderar jag den starkt!
 
I helgen ska jag skicka in mitt andra gästblogginlägg till reumatikerförbundets träningsblogg och jag funderar på att lägga upp samma text på denna sida.
Det kommer handla om resan från att börja känna att något är fel till att acceptera sin kroniska diagnos.
Att skriva om det gör att några känslor som jag hade från början kommer tillbaka. Hjälplösheten som jag kände och känslan av att inget kommer bli som det varit. Nu har jag accepterat det, men bara minnet av hur jag kände då gör att jag återigen påminns av hur långt jag kommit.
Kanske är det nyttigt att se tillbaka ibland och känna att man gör framsteg?
 
 
Bildresultat för acceptera mig för den jag är
Kommentera inlägget här: