sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Ett kapitel avslutat

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Igår hade jag min sista dag på min arbetsträning. I ca 9 månader har jag varit på Din Sko och provat mig fram. Nu är det  fastställt att min arbetsförmåga ligger på 50%. Ska vara ärlig och säga att jag bör  lite besviken över att inte klara 75%, vill såklart klara så mycket som möjligt. Men som mina kontakter på både arbetsförmedlingen och försäkringskassan sa, jag ska vara oerhört stolt över mig själv. Att från ha varit heltidssjukskriven sedan 2012 så klarar jag nu av en halvtid. 
Dags att tänka positivt och se allt jag klarar.
Så nu ska jag söka jobb  och ansöka om sjukersättning. Båda dom grejerna är lite nervöst. Får jag inte min ansökan beviljad så blir det svårt att klara vardagen på en halvtidslön. Så ni får gärna hålla alla tummar ni har som hjälp.
Sen är det alltid speciellt att söka ett nytt jobb, men en sak arbetsträningen har visat mig är det att jag klarar av att lära mig nya saker och att jag är ganska snabbläst så det tar jag med mig i självförtroenderyggsäcken.
En stor grej för mig är att jag idag, på riktigt, hoppat in och jobbat för Din Sko, som vikarie. Hoppas på att det blir flera inhopp då jag verkligen trivs där.
Men nu kommer allt fokus ligga på att söka jobb, vilken underbar känsla det skulle vara att få en fast tjänst.
Mot nya mål.
 
Kommentera inlägget här: