sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Ett litet bakslag

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Som jag skrivit om innan så är det snart dags för Vårruset. Träningen inför loppet hade kommit igång bra och jag gjorde sakta men säkert framsteg. Tyvärr har jag nu varit tvungen att ta en ofrivillig paus från träningen. Förra veckan ökade min arbetsträning till 6 timmar/dag och det har inte passerat smärtfritt. Redan efter första dagen fick jag linda höger fot. Är nu inne på 5 dagen med bandage och det blir bara värre. Var tvungen att gå hem tidigare från jobbet då jag inte kunde bita ihop längre och ignorera smärtan. 
Nu är det 1 vecka sen jag joggade och det ser ut att bli ännu längre. 
Tycker att jag är ganska bra på att lägga smärtan långt bak och inte fokusera på den, men när jag inte klarar av det längre så måste jag inse själv att det smartaste är att inte belasta den mer än nödvändigt. Lätt är det inte, den används ju direkt man vaknar på morgonen. 
Jag får helt enkelt fortsätta linda och lägga den i högläge så ofta jag bara kan och hoppas på att inflammationen lägger sig i tid för Vårruset. 
För även om jag inte slår min tid från förra året så ska jag genomföra loppet!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: