sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

1 veckas uppladdning

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Igår, kl 1.30 på natten landade vi hemma i huset efter en underbar vecka på Gran Canaria.
Haft kvalitetstid med egna familjen och med syrrans familj och vår mamma.
Barnen har lekt med sin kusin och haft fullt upp med att hänga med i hennes tempo.
Värmen i sig gör inte mirakel med min värk men jag vaknar upp med betydligt mindre morgonstelhet än här hemma och det har varit väldigt skönt.
Nu slog jag upp ögonen  och kände mer värk än jag brukar på morgonen. Dels så är jag tillbaka i kylan och sen så är temperaturskillnaden stor.
Det var dessutom dags för min andra spruta Cimzia. Första jag tog gjorde så ont att jag idag gått med fjärilar i magen och varit nervös.
Tog väldigt många djupa andetag innan jag kunde trycka den mot benet. Det visade sig att denna gången skulle det göra lika ont som den första. Tårarna var nära att bryta igenom och jag är tacksam över att det "bara" är varannan vecka den ska tas.
Varför kan det inte bara injiceras smärtfritt och smidigt?
Får anstränga mig nu för att inte vara nervös i två veckor till nästa ska tas.
 

 
Kommentera inlägget här: