sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Hej igen akuten

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Efter att jag trott att min förkylning börjat bli bättre så vaknade jag i fredags sämre än jag varit. 

Ronny fick hjälpa mig ur sängen då min ländrygg värkte mer än den gjort på länge. Frossa under duntäcket och helt utan ork. Svimmade efter en tur till toan och sen visade tempen 39.7 så kände jag att det nog behövdes lite extra hjälp. Svärföräldrarna kom hit och skjutsade in mig och jag fick direkt komma till ett rum. Blodprover togs och dropp kopplades in. Hade även väldigt lågt blodtryck så droppet hjälpte till med det också. Doktorn kom in och kollade i halsen och konstaterade väldigt snabbt att jag har halsfluss. Han ordinerade penicillin och glass och vem säger emot det.
Kom hem kring kl 3 i natt och har sovit bort stor del av denna dagen. Men nu ska det väll hinna vända och göra mig frisk innan jag ska börja med medicinen för det reumatiska. 
Ligger i soffan nu och tvingar i mig vatten och två mackor. När det gör ont att svälja sitt eget saliv är det inte allt för kul att trycka i sig något annat. Men jag hoppas jag känner en förbättring redan imorgon.

Kommentera inlägget här: