sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Håll tummarna

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Så har min läkare hört av sig. Hon har diskuterat mig med hennes kollegor, vilket borde ha tagit ett tag med tanke på hur många mediciner jag har provat. Men dom kom fram till att i dagsläget finns det en medicin kvar på marknaden som jag inte hunnit med. Cimzia heter den och är ett biologiskt läkemedel som man tar själv, en spruta i låret. 

Skulle nu inte denna hjälpa mig så får jag fortsätta som jag gör idag, men hoppas på att all denna forskning ska resultera i ett nytt läkemedel på marknaden.
Ska inte gå händelserna i förväg, men det är svårt att enbart vara hoppfull när tidigare försök inte varit lyckade. 
Ska självklart vara stark och positiv, men ibland behöver jag gråta ut för att orka ta mig samman och orka. 365 dagar om året, om jag har en dag i månaden som jag inte orkar le hela dagen så är jag mer än nöjd. 
Om två veckor börjar jag med den nya medicinen, till dess ska jag bli frisk från denna envisa förkylning och bygga upp immunförsvaret igen. 

Kommentera inlägget här: