sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Efterlängtad kväll

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Nu har det gått fyra dagar sen jag slutat med alla mediciner. 

Måste erkänna att jag kände mig arg och ledsen efter jag pratat med reumatologen och jag visste att jag skulle få en riktigt utmaning för mitt positiva tänkande. Nu känner jag att jag klarat mig genom dom värsta första dagarna.
Har mera ont, speciellt i fotlederna, ländryggen, handleden och käken. Har haft huvudvärk varje kväll i över en vecka vilket nog är en biverkning som vägrar ge sig. Det jobbiga är att jag inte får ta smärtstillande pga levervärdena. Men det borde ge med sig snart så jag kämpar på. Det hjälper att ha något kul att se fram emot och denna fredagskväll har jag längtat efter länge. Ska ut med två underbara vänner på middag och sen bio. Vill inte att min värk ska få för stor uppmärksamhet så mitt värmeplåster åker på i eftermiddag och kommer värma ryggen skönt i 8 timmar. Med tanke på att det blir väldigt mycket stillasittande så gäller det att planera. Att inte kunna fara eller ställa in på grund av värk vägrar jag göra. 

Kommentera inlägget här: