sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Är detta ett skämt?

Kategori: #reumastim, #spondartrit, Allmänt

Nu när jag äntligen känner att jag börjar komma tillbaka efter helgens slappande i soffan så kommer nästa kalldusch.
Idag får jag veta att även ska sluta äta den enda värktablett jag har för att även den kan orsaka höga levervärden om man äter den länge.
Så nu ska jag gå utan någon medicin alls i kroppen tills den 28:e februari då jag ska på återbesök!
Jag vill inte gå händelserna i förväg, men jag minns hur ont jag hade innan jag började äta den, är livrädd för att jag ska få så igen.
Den har inte gjort mig smärtfri, långt ifrån, men den har gjort att jag tagit mig upp ur sängen på morgonen.
Känns som att jag är med i ett dolda kameran skämt, jag förstår inte hur läkaren tänker.
Alla ställen som jag har ont på, all inflammation som vägrar försvinna, trots tabletten, ska den få härja helt fritt nu och upptäcka nya ställen att attackera?
Nä, nu får det snart vara nog, hur mycket ska man tåla och hur länge ska jag behöva vänta?
 
Kommentera inlägget här: