sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Lathet eller okunskap?

Kategori: Allmänt

Detta har stört mig väldigt länge och det kommer nog göra det länge till.
Antingen måste väldigt många ta om sitt körkort eller så är dom bara lata. Eftersom bilarna förhoppningsvis gått igenom besiktiningen så borde det inte vara fel på dom.
Hur svårt kan det vara att blinka när man ska ut ur en rondell??!
När man kommer med bilen och ser att den andra som är på väg in kommer hinna före så stannar man så fint för att släppa förbi den, men nä, då svänger bilen av! Låter kanske som en löjlig grej att bli upprörd över, men det är faktiskt irriterande och jag tror inte att jag är den enda som känner så.
Nu skulle jag egentligen ha haft en automat då delar av min kropp ibland inte alls vill vara med och trycka ner pedalerna eller växla. Men jag tror att även då hade jag blivit irriterad, att måste stanna bara för att se bilen svänga av innan den passerat mig. 
En gång blev jag så irriterad att jag slängde upp händerna mot den andra föraren och mimade "blinka för fan". Han såg mig och vinkade glatt tillbaka.. Tror inte riktigt han kunde läsa på läppar...
När man ser en bil stå och vänta på att få köra in och man vet att man ska svänga innan, kan man då inte blinka så att det flyter på?
Är folk i Piteå verkligen så lata att dom inte orkar, eller bryr dom sig helt enkelt inte?
 
 
Kommentera inlägget här: