sammanyajag.blogg.se

Här skriver jag om livet som fru och tvåbarns mamma. Hur det går kombinera med att ha en reumatisk diagnos. Inget är för pinsamt eller för tråkigt att ta upp.

Aj aj aj

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen gort bort det, besöket hos tandläkaren.
Det som förr var ångestfyllt och nervöst är nu mera smärtsamt.
Bytte till en privat tandläkare som verkligen vet hur man ska handskas med rädda patienter, jag skakar inte längre några dagar innan vilket är oerhört skönt. 
Nu är det jobbigaste käken. Att ligga och gapa när man knappt kan öppna munnen, spärra upp käken i ca 40 minuter medans dom drar i kinden för att komma åt tanden längst in.
Nu har jag tagit två av mina tabletter och jag kommer vara tyst hela dagen med förhoppning om att värken ska ha släppt lite tills derbyt börjar ikväll för då lär jag höras :)
Förhoppningsvis är det ett år tills nästa besök, tills käkarna får jobba ordentligt igen..
Nu ska jag känna lugnet och försöka få lite mat i magen..spännande.
 
Kommentera inlägget här: